وبلاگ

مقالات سایت
معرفی اسفنج ریباند فشرده و نحوه ساخت آن

معرفی اسفنج ریباند فشرده و نحوه ساخت آن

ژوئن 7, 2021

اسفنج ریباند فشرده چیست؟

اسفنج ریباند فشرده در واقع از ضایعات اسفنج های برش خورده تشکیل شده است که بعد از طی مراحلی به اسفنج ریباند تبدیل خواهد شد در این مقاله مراحل ساخت ریباند فشرده و مزایا و معایب آن به اختصار بیان خواهد شد.

مراحل ساخت اسفنج ریباند فشرده

در فرایند تولید تشک در کارخانه ها اسفنج خام در ابعاد استاندارد تشک برش می خورد و همین امر مقادیر زیادی ضایعات را تولید می کند تبدیل این ضایعات به اسفنج فشرده و استفاده کاربردی از آن در تشک دور ریز ضایعات اسفنج را به حداقل خواهد رساند در ابتدا بعد از ورود ضایعات اسفنج به کارخانه در آسیاب های مخصوص کاملا خرد می شوند و سپس با چسب مخصوص به نام بایندر کاملا مخلوط می شوند در مرحله بعد با حرارت کاملا پخته می شوند. و در نهایت در ابعاد استاندارد تشک برش خواهد خورد. ارتفاع اسفنج ریباند فشرده بین ۱۰ تا ۵۰ میلی متر می باشد.

مزایای اسفنج ریباند فشرده

بسیاری ازافراد از کمردرد و دیسک کمر رنج می برند یا به مشکلات حاد ستون فقرات مبتلا می باشند. در نتیجه بنا به توصیه و نظر پزشک استفاده از تشک های طبی بدون فنر برای این افراد گزینه مناسبی است.  در بسیاری از موارد درجه سفتی تشک های طبی متفاوت است برخی از تشک های طبی از سطح فوق العاده سفت در حد سطح زمین برخوردار می باشند به طوری که انحنای طبیعی ستون فقرات حفظ شود و در کاهش کمردرد موثر باشد. تشک با سطح سفت در لایه داخلی خود از ریباد فشرده استفاده کرده است.

اسفنج ریباند فشرده ارتعاشات ناشی از غلت زدن را منتقل نخواهد کرد. نکته منحصر به فرد ریباند فشرده تحمل وزن بالای افراد می باشد به علت فشردگی اسفنج افراد با وزن بالا بدون نگرانی از گود شدن زود هنگام تشک به راحتی می توانند از تشک های ریباند دار استفاده نمایند. ریباند فشرده عایق گرما و سرما می باشد. تشک ریباند فشرده با شرایط ویژه تولید می شود و  خرد و شکسته نمی شود.

معایب اسفنج ریباند فشرده

اسفنج ریباند فشرده به علت فشردگی اسفنج از حالت ارتجاعی کمی برخوردار است و در نتیجه با انعطاف کمتر در سطح تشک به لحاظ سفتی سطح، سطحی مشابه سطح زمین دارد. و استفاده از آن برای افرادی که از سلامت کامل برخوردار هستند و یا بنابر عادت های خواب سطح نرم و استاندارد را می پسندند مناسب نمی باشد.

ویژگی تشک های ریباند فشرده

  • اسفنج ریباند فشرده با چگالی ۸۰ کیلو گرم در لایه و هسته مرکزی تشک قراردارد.
  • دارای اسفنج با چگالی بالا به قطر ۳ سانتیمتر بر روی لایه اسفنج ریباند فشرده می باشد.
  • خاصیت ضد حساسیت ریباند فشرده استفاده از آن را برای افراد مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی به گزینه ایی ایده آل تبدیل نموده است .
  • سطح سفت تشک استفاده از آن را به گزینه مناسب برای افراد مبتلا به دیسک کمر تبدیل نموده است.

معرفی تشک با ریباند فشرده

تشک مدیکال ۳ رویا

  • استفاده از پارچه سه لایه گردبافت با الیاف ضد حساسیت و خاصیت ارتجاعی
    • استفاده از لایه مخصوص ترموباند جهت تسهیل جریان هوا در سطح تشک و تعریق کمتر بدن
    • دارای اسفنج ریباند فشرده به قطر ۱۰ سانت درلایه داخلی تشک
    • عدم انتقال ارتعاش ناشی از غلت زدن بر سطح تشک
    • دارای اسکلت اسفنجی مناسب برای گودی کمر و دیسک کمر
    • دارای ۵ سال تضمین کیفیت شرکت رویا
    • لازم به ذکر است ارتفاع تشک رویا مدیکال ۳حدودا ۲۲ سانتیمتر می باشد

 

منبع: خوابکو

نویسنده:

× چت آنلاین واتس آپ